Tips Blogging : Memberi komen yang menyentuh jiwa

December 07, 2014



Tips Blogging : Memberi komen yang menyentuh jiwa

Jika berkelapangan, CN akan cuba blogwalking ke blog2 rakan untuk membalas komen. Tapi tahukah anda, dengan mengomen juga mampu menyentuh jiwa bukan sahaja si empunya blog tetapi juga si pembaca blog tersebut untuk singgah ke blog anda? Berikut merupakan tips memberi komen yang menyentuh jiwa dari Blogger Melastik Bintang yang CN ingin kongsikan bersama pembaca tersayang.

  • Apabila anda meninggalkan komen, ambil masa untuk kenali nama penulis dan gunakan namanya semasa meninggalkan komen di artikel tersebut.
  • Cuba berasa di 5 komen pertama. Jika komen anda mudah dilihat maka anda mempunyai lebih banyak peluang untuk mendapatkan respon kepada komen yang ditinggalkan.
  • Sentiasa tinggalkan komen yang ada 'add value' kepada artikel tersebut. Anda boleh menanyakan soalan atau memberi pendapat.
  • Mulakan pendebatan yang sihat di ruangan komen. Bertindak balas kepada komen orang lain. Dengan cara itu anda akan dapat menarik perhatian yang lain.
  • Akhir sekali tanam sikap ikhlas semasa memberi komen.


Tidak lupa juga TERIMA KASIH tidak terhingga kepada anda yang rajin berkunjung dan mengomen di blog CN. Nantikan entry Pengomen Tegar Bulan November selepas ini.


~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~

You Might Also Like

8 comments

  1. terima kasih CN atas Tips ni... :) semoga ekin jadi pengomen tegar hahahhahahha

    ReplyDelete
  2. wah...bagus tips ni...keep on blogging ^_^

    ReplyDelete
  3. perkongsian menarik ni... tQ CN

    ReplyDelete
  4. Tq atas perkongsian.. semoga dpt digunakan untuk manfaat bersama

    ReplyDelete
  5. Indah..bila mana tidak saling bersua muka..tidak pernah mengenali sesama kita..namun menerusi nukilan bicara hati yang terungkap pada ruangan komen mampu untuk menjentik rasa dijiwa..bila mana lillahitaala insyaAllah Allah akan hantar rasa nikmat untuk berukhwah..

    ReplyDelete
  6. Perkongsian yg bermanfaat utk dijadikan panduan buat blogger menjalin silaturrahim..

    ReplyDelete
  7. insyallah bakal improve cara meninggalkan komen supaya sedikit sebanyak memprovok interaksi dengan kawan blogger. nice info CN thank u..

    ReplyDelete

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda.