8 Soalan Harian Buat Guru

Soalan Buat Guru

Guru ibarat ibubapa pelajar di sekolah. Kadang-kadang sampaikan ada pelajar lebih gemar berkongsi cerita dengan guru berbanding ibubapa. Kenapa ini terjadi?

Ini kerana guru merupakan pendengar yang setia. Sabar melayan soalan yang sama setiap hari malah setiap kali kelas ! Bayangkan sehari paling kurang mengajar 4 kelas dan setiap pelajar dalam kelas itu akan tanya soalan yang sama. Mesti bosan kan? Tapi cikgu tabah je menjawab soalan tu. 

Kalau CN bila dah hilang sabar, CN cuma angguk dan geleng je. Yela, dalam kelas yang sama, baru pelajar A tanya soalan tu, pelajar B dah tanya soalan yang sama ! Tak tensen? Ini baru 8 soalan, sebenarnya ada banyak lagi soalan lain seperti :

1. Cikgu, hari ini hari apa?
2. Cikgu, hari ni berapa haribulan?

Dan pelbagai soalan lagi....

cerita cikgu, soalan buat guru

~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~

Previous
Next Post »

3 comments

Click here for comments
Cikk Mimin
admin
26 October 2015 at 22:59 ×

heheheheheh, selalu buat perangai mcm ni masa zaman sekolah bila malas nak buat kerja sekolah o latihan

Reply
avatar
27 October 2015 at 06:45 ×

Heheee zman2 skolah dulu, selalu sngt tnye cikgu BM, 'Cikgu Ana, kena selang ke tak?'

Reply
avatar
Etuza Etuza
admin
27 October 2015 at 21:02 ×

Asalam ni lah soalan murid yang kita dah lali..sedang beri penenrangan pun ada dah yag bersemangat sangat..hummm! bab menulis tak siap juga,,terim aksih perkongsian

Reply
avatar

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda. ConversionConversion EmoticonEmoticon