Adakah rakyat Malaysia racist?

October 25, 2015


Rakyat Malaysia BUKAN Racist

Jika anda rasa rakyat Malaysia racist, cuba tonton video ini. Terharu tengok video ini sebab CN ada ramai kawan baik dari bangsa cina, india dan juga iban ! 


CN mula berkawan baik dengan rakan-rakan dari bangsa lain semasa di Kolej Matrikulasi Perak. Semester 1 di situ CN ada kawan baik india dengan nama panggilan Oggy (harap maaf lupa nama penuh)..hehe. Selain Oggy, roomate CN adalah seorang berbangsa cina tetapi berwajah melayu yang sangat cantik, Fong namanya. 

Perkara sama juga berlaku di UNIMAS. Housemate CN iaitu Suzy adalah seorang berdarah campur iban disebelah ayahnya dan india disebelah ibunya. Kitorang memang rapat siap boleh tukar-tukar baju lagi ! Setakat makan share tu memang normal. Sama juga di dalam kelas, CN pernah satu kumpulan dengan semua pelajar cina dan cuma CN seorang sahaja melayu dalam kumpulan tersebut. Alhamdulillah, tugasan berkumpulan tersebut dapat dijayakan tanpa masalah.


Anak-anak kesayangan CN iaitu Tharanee & Velonney

Tugas guru juga sering dikaitkan dengan racist. Hello !! Pelajar kesayangan CN di SMK St. Mary dulu adalah pelajar India tau, Tharanee, Sharmila, Nivya & Velonney. Tharanee siap call CN masa dapat result SPM sebab nak ucapakan terima kasih ajar dia masa form 1&2. Hui Yin pulak menjadi antara likers utama CN di instagram. Inilah pelajar-pelajar dari pelbagai bangsa yang menjadi kesayangan CN. Alhamdulillah, tahun ini juga kelas jagaan CN mendapat anugerah Sehati Sejiwa berkat semangat 1Malaysia.  

Sudah bertahun kita hidup bersama antara melayu, cina dan india. Tak perlu ada racist. Tiada faedah pun. Takkan la bila beberapa orang dari bangsa tersebut buat hal, satu bangsa hendak dicopkan dengan gelaran tertentu? Tidak adil bukan? 

Peace. I LOVE Malaysia !


~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~

You Might Also Like

1 comments

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda.