Cara mudah mencari web hosting murah

April 20, 2017

Pejam celik pejam celik, 4 tahun lebih CN berblog dan 2 tahun secara serius. Memang seronok menjadi seorang blogger ni. Paling kelakar CN pernah ditanya di facebook, "Macam mana nak jadi blogger?" Simple, untuk menjadi seorang blogger anda mesti mempunyai blog! Tanpa blog siapalah blogger kan? CN ditanya lagi, "Senang ke nak buat blog?" Senang jika anda berusaha untuk memahami dan susah jika anda malas ! Dan jika anda serius berblog, sudah tentu anda ingin jenama anda sendiri seperti www.cekgunorazimah.com. Takkan nak berkongsi nama dengan blogspot atau wordpress kan? 

web hosting murah, harga domain dan hosting, hosting murah unlimited, harga hosting dan domain 1 tahun, domain murah,  hosting terbaik, cara beli domain, beli domain murah
Cara mudah mencari web hosting murah dan dipercayai

Mudah Untuk Membina Web


Bagi CN, mudah untuk membina web atau blog. Banyak panduan membina web/blog di Google malah youtube. Hanya ikut langkah-langkah sahaja dan anda membina membina web/blog yang menarik. Begitu juga panduan untuk mencari web hosting untuk web/blog anda. Pengalaman CN sendiri, untuk mencari company yang provide web hosting ni, paling penting adalah support service. CN pernah burn duit beli domain dekat company myXXX ni disebabkan oleh support service yang teruk. Memang frust tapi itu bukan penghalang untuk CN menjenamakan cekgunorazimah.com. Sebelum membeli domain atau web hosting di sesuatu company, anda perlu membuat perbandingan dan baca review pengguna yang telah menggunakan servis mereka. Itu sangat penting sebelum anda kecewa kemudian hari !


10 Langkah untuk Mendapatkan Web Hosting Murah


CN tertarik dengan artikel yang dikongsikan di www.webhostingsecretrevealed.net. Penulis berkongsi tips 10 langkah untuk mendapatkan web hosting murah dan dipercayai. Memang tips yang diberi sangat mudah difahami. Paling best, penulis sendiri menulis berdasarkan pengalaman sendiri. Baru la jujur kan? Walaupun web hosting murah, paling penting dipercayai. Jangan ingat benda murah tidak berkualiti hokay..

Web Hosting Murah yang Popular


Sebenarnya banyak company yang menawarkan web hosting yang murah. Terpulang kepada anda sahaja untuk memilih berdasarkan ciri-ciri yang anda mahukan. 

Di www.webhostingsecretrevealed.net, penulis telah menyenaraikan web hosting murah yang popular berdasarkan pilihan pengguna. Siap dengan rating dan ciri-ciri lagi. Memang detail. Sangat bermanfaat untuk mereka yang membuat survey. Bayaran pulak kurang dari $5 per month. 


web hosting murah, harga domain dan hosting, hosting murah unlimited, harga hosting dan domain 1 tahun, domain murah,  hosting terbaik, cara beli domain, beli domain murah
Web hosting murah


Jadi, tiada yang mustahil untuk membina lamanweb profesional sendiri dengan kos hosting dan domain yang murah. Pilihan ditangan anda. 


Pelbagai web hosting review yang boleh dijadikan rujukan
>> http://www.webhostingsecretrevealed.net >>




~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~


You Might Also Like

7 comments

  1. Terima kash CN..
    nieyl pun masih lagi mencari² company tok domin..
    nanti nieyl usha²...

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing CN. Teringin nak tukar domain tapi tak tahu bila.

    ReplyDelete
  3. Banyak kelebihan jika kita ada hosting sendiri ni kan..

    ReplyDelete
  4. Berblog ni ada kalanya rajin dan malas tapi memang x sangka langsung pcl sendiri boleh capai 5 tahun aktif menulis. Antara rahsianya adalah kena miliki domain sendiri. Cari hosting terbaik dan teruskan minat utk berkarya dlm blog .

    ReplyDelete

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda.