5 Penghantaran Barangan Runcit Dalam Talian di Malaysia Yang Patut Anda Cuba

June 15, 2021

Berada di rumah dalam waktu pandemik merupakan ujian untuk kita semua. Masing-masing mula berkeluh kesah tapi pernahkah kita fikirkan perasaan frontliner dan mereka di luar sana yang perlu berdepan dengan masalah Covid-19 ini? Sebaiknya, kita kena faham kenapa perlu saling patuhi SOP.

Dalam masa yang sama kita juga boleh ubah cara urusan seharian. Sebagai contoh, jika mahu buat belian barangan keperluan harian mungkin boleh guna servis pesanan dalam talian untuk penghantaran terus sehingga ke depan pintu rumah. Ada banyak pihak yang menawarkan servis ini. 


Antaranya adalah seperti yang di bawah ini. 


1. The Little Mart


beli barangan runcit online, kedai online, beli barangan runcit secara online


Larangan untuk kerap melakukan aktiviti luar baru-baru ini telah dilaksanakan di seluruh Malaysia dan sekarang kita berusaha untuk mengatasi masalah ini dengan tinggal di rumah untuk memanfaatkan kemampuan kita yang terbaik. 


Jika mahu beli produk keperluan harian boleh layari laman web The Little Mart. Penjual dalam talian bebas ini telah mengimport produk organik dan gourmet daripada Perancis ke Malaysia sejak tahun 2017 dan anda dapat mengetahui beberapa tawaran klasik Perancis seperti Pate Spread, potongan daging Deli yang diletakkan dalam pinggan mangkuk, dan makanan ringan yang manis dan enak. 


Anda tahu bahawa anda berminat dengan perkara yang sebenar, malah anda akan menjumpai produk rumah tangga buatan Perancis seperti krayon dan pen Bic, malah ubat tahan sakit dan ointment yang berasal daripada luar negara. Terdapat juga bahagian Sihat dan Organik  yang mesra untuk mereka yang mempunyai sekatan diet, yang mempunyai tepung bebas gluten dan juga spageti dan pilihan sos pasta dan bullion yang mesra vegetarian yang dijual di sini. 


2. GrocerExpress


beli barangan runcit online, kedai online, beli barangan runcit secara online


Kepada orang-orang di Petaling Jaya yang tidak begitu mahir dengan teknologi, anda boleh dapatkan barangan runcit anda di Grocer Express. Mereka mempunyai lebih dari 1,000 produk dalam talian yang terdiri daripada makanan, minuman, barangan rumah tangga dan juga alat penjagaan diri. 


Ia merupakan laman web yang mudah untuk dilayari sehingga anda dapat mengajar saudara-mara anda yang sudah berumur tentang cara untuk membuat pesanan dalam talian melalui laman web ini. 


Anda boleh mendapatkan barang keperluan asas seperti Horlicks, Milo, mi segera, bahan perasa, dan juga beras dari mereka. Pada masa ini, mereka merangkumi 12 poskod di PJ, jadi mereka yang mempunyai poskod yang tersenarai di kawasan ini hanya perlu membayar yuran yang berharga RM3 untuk mendapatkan penghantaran pada keesokan harinya. 


Tetapi anda harus ingat dan bersabar dengan kelewatan penghantaran yang mungkin terjadi kerana kita semua sedang berusaha sebaik mungkin untuk mengatasi COVID-19. 


3. Pantry Express


beli barangan runcit online, kedai online, beli barangan runcit secara online


Pantry Express membolehkan pelanggan mereka untuk berbelanja daripada pelbagai jenis produk makanan dan produk kecantikan hingga barang-barang rumah tangga yang sering anda lihat di kedai-kedai sekitar anda. Mereka juga menjual barang dalam jumlah yang besar, seperti kegemaran rakyat Malaysia iaitu Hup Seng Wholemeal Crackers (RM49.70) dan Sin Sing Kopi O Bags (RM28.90 / 100 sachet).


Syarat minimum untuk membuat pembelian di Pantry Express ialah RM80, jadi anda perlu memanfaatkan setiap pembelian anda dengan menyediakan senarai barang-barang harian yang anda perlukan di rumah anda. 


Antara barang yang perlu anda masukkan dalam senarai membeli-belah anda adalah pencuci tangan antibakteria, pencuci pakaian, minuman 3 dalam 1, dan bahkan ubat penahan sakit juga perlu anda sertakan. 


Mereka membuat penghantaran ke lebih daripada 42 kawasan di Lembah Klang, maka anda dapat memanfaatkan sepenuhnya perkhidmatan dalam talian mereka dan membeli semua yang anda perlukan dalam satu masa. 


4. Shojikiya


beli barangan runcit online, kedai online, beli barangan runcit secara online


Sekiranya baru-baru ini anda telah berkunjung ke kedai pop-up Ichiran Ramen di KL, anda disarankan untuk melayari laman web kedai Shojikiya. Kedai makanan Jepun ini mempunyai lebih daripada 14 kedai di seluruh Lembah Klang, tetapi anda boleh memilih ramen Jepun, makanan ringan, dan barang keperluan memasak yang diimport yang sama melalui kedai dalam talian mereka. 


Penggemar snek akan mendapat kegembiraan yang sangat diperlukan dalam tempoh ini, dengan pelbagai jenis makanan ringan yang anda boleh dapatkan untuk menahan lapar ketika sedang menonton cerita kegemaran anda. 


Terdapat rangkaian makanan ringan makanan ringan coklat Meiji seperti Hello Panda Family Pack dan kerepek kentang Jepun, terdapat juga ramen Nissin Jepun dengan rasa yang berbeza. 


Anda juga boleh mendapatkan potongan harga sebanyak 10% untuk pembelian dalam talian pertama anda dengan mendaftarkan akaun dengan mereka dan bukannya mendaftar masuk sebagai tetamu. 


5. Big Box Asia


beli barangan runcit online, kedai online, beli barangan runcit secara online


Dapatkan pembelian barangan runcit anda yang terbaik di Big Box Asia. Untuk setiap pembelian sebanyak RM100 di sini, anda akan mendapat kembali RM1 yang boleh anda gunakan dalam pembelian seterusnya dengan mereka. 


Terdapat juga potongan harga sehingga 35% untuk produk rumah dan barang-barang dapur seperti mi segera dan kopi serta barangan sejuk beku dan organik. 


Anda boleh mendapatkan potongan harga lebih banyak di bahagian Promosi dan Pelepasan mereka di mana anda boleh mendapatkan semua yang anda perlukan dari Clorox dan Brahim makanan Malaysia yang sedia dimakan untuk nasi goreng ikan dan juga nasi lemak. 


beli barangan runcit online, kedai online, beli barangan runcit secara online


Bestkan bila ada servis grocery delivery dalam Malaysia ni. Selain daripada jenis-jenis perkhidmatan penghantaran di atas tu, ada juga servis penghantaran dari Pandamart. 


Pandamart merupakan servis penghantaran barangan runcit pesanan dalam talian oleh Foodpanda. Jadi tak mustahil jika servis mereka secekap dan sepantas Foodpanda. 


~ Sharing is caring from Cekgu Norazimah ~


You Might Also Like

1 comments

  1. kat area bandar memang mudah sebab banyak servis macam ni... kat area kampung harap kedai runcit je lah... hhe

    ReplyDelete

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda.