Soalan PT3 Geografi 2015 sudah keluar !

Soalan PT3 Geografi 


Soalan PT3 Geografi, kajian lapangan, PT3 Geografi


Seperti yang CN janjikan di dalam entry 'Tak sabar tunggu PT3 Geografi" bahawa CN akan berkongsi dengan pembaca www.cekgunorazimah.com soalan PT3 Geografi untuk tahun 2015.

Untuk PT3 Geografi tahun 2015, jenis tugasan adalah Kajian Lapangan di mana pelajar dikehendaki untuk mengkaji tentang pekerjaan penduduk dalam pelbagai kegiatan ekonomi di kawasan kajian. 

Tugasan PT3 Geografi 2015 : 


Calon dikehendaki menjalankan kajian lapangan tentang pekerjaan penduduk dalam pelbagai kegiatan ekonomi di sekitar kawasan tempat tinggal / sekolah calon.


Baju Kurung Premium

Kajian lapangan tersebut haruslah merangkumi perkara berikut :


1. Konsep dan takrifan kegiatan ekonomi.
: Rujukan

2. Latar belakang kegiatan ekonomi di kawasan tersebut dan persembahan grafik yang sesuai tentang pekerjaan penduduk di kawasan kajian tersebut.

3. Cadangan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan penduduk di kawasan tersebut.
; Rujukan

4. Kegiatan ekonomi yang berpotensi dimajukan di kawasan kajian anda dan alasannya.
: Rujukan



Lain-lain tentang PT3 Geografi




SEMOGA BERJAYA KEPADA SEMUA CALON PT3 2015






~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~


Previous
Next Post »

16 comments

Click here for comments
Maria Firdz
admin
15 June 2015 at 16:12 ×

Semoga dapat jawab semua calon pt3...

Reply
avatar
Cikk Mimin
admin
15 June 2015 at 20:31 ×

pt3 tak macam pmr

Reply
avatar
15 June 2015 at 23:42 ×

mmg tak sama dear, soalan pun lagi mencabar dgn ada KBAT

Reply
avatar
Nizaa Shaida
admin
17 June 2015 at 17:36 ×

macam mana cara untuk buat persembahan grafik itu ?

Reply
avatar
ADLI NAZHAN
admin
17 June 2015 at 18:02 ×

cikgu yang no.2&3 xde ke

Reply
avatar
17 June 2015 at 22:24 ×

Boleh kah dapat kertas soalan geografi pt3 ?

Reply
avatar
SMKSI
admin
18 June 2015 at 12:53 ×

Jangan silap arah calon PT3 geo buat kegiatan ekonomi, tapi soalan berkehendakkan pekerjaan penduduk.... AWAS. Dari Hj Sadli

Reply
avatar
18 June 2015 at 16:17 ×

soalan ni agak memeningkan saya..

Reply
avatar
Siti Zafira
admin
18 June 2015 at 16:20 ×

salam cikgu :) . nak tanya mcm mna nk buat cadangan dan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan ? nak kena buat karangan atau mcm mna ya ? terima kasih :)

Reply
avatar
Siti Zafira
admin
18 June 2015 at 16:22 ×

salam cikgu :) . nak tanya mcm mna nk buat cadangan dan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan ? nak kena buat karangan atau mcm mna ya ? terima kasih :)

Reply
avatar
18 June 2015 at 17:28 ×

salam cikgu, mcm mana nak buat borang soal selidik pasal tajuk ni

Reply
avatar
murid
admin
18 June 2015 at 17:48 ×

salm cikgu.nak tanya mcm mna nk buat cadangan dan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan ? rumah saya di johor bahru.

Reply
avatar
Cik Ash
admin
18 June 2015 at 20:57 ×

ni ada anak saudara ambik PT3 duk tengah buat keje Geo ni datang rumah ekin ada internet

Reply
avatar
20 June 2015 at 00:07 ×

Salam cikgu..saya ada beberapa soalan yang ingin saya ajukan
1. Adakah wajib saya buat buat soal selidik...tahun lalu macam tak perlu?
2.20 soalan selidik tersebut adakah ianya mewakili jumlah penduduk tersebut.
3. bagaimana sekiranya kawasan tersebut agak luas.20 soalan tu macam pergi satu lorong saja dah habis. jadi bagaimana ianya boleh mewakili jenis pekerjaan bagi penduduk tersebut
4. Bolehkah kita gunakan data statistik yang dilakukan dalam proses bancian sebagai contohnya...?
5. Atau data dari kajian yang dilakukan oleh seseorang ?

Reply
avatar

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda. ConversionConversion EmoticonEmoticon