Soalan PT3 Geografi 2015 sudah keluar !

June 15, 2015

Soalan PT3 Geografi 


Soalan PT3 Geografi, kajian lapangan, PT3 Geografi


Seperti yang CN janjikan di dalam entry 'Tak sabar tunggu PT3 Geografi" bahawa CN akan berkongsi dengan pembaca www.cekgunorazimah.com soalan PT3 Geografi untuk tahun 2015.

Untuk PT3 Geografi tahun 2015, jenis tugasan adalah Kajian Lapangan di mana pelajar dikehendaki untuk mengkaji tentang pekerjaan penduduk dalam pelbagai kegiatan ekonomi di kawasan kajian. 

Tugasan PT3 Geografi 2015 : 


Calon dikehendaki menjalankan kajian lapangan tentang pekerjaan penduduk dalam pelbagai kegiatan ekonomi di sekitar kawasan tempat tinggal / sekolah calon.


Baju Kurung Premium

Kajian lapangan tersebut haruslah merangkumi perkara berikut :


1. Konsep dan takrifan kegiatan ekonomi.
: Rujukan

2. Latar belakang kegiatan ekonomi di kawasan tersebut dan persembahan grafik yang sesuai tentang pekerjaan penduduk di kawasan kajian tersebut.

3. Cadangan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan penduduk di kawasan tersebut.
; Rujukan

4. Kegiatan ekonomi yang berpotensi dimajukan di kawasan kajian anda dan alasannya.
: Rujukan



Lain-lain tentang PT3 Geografi




SEMOGA BERJAYA KEPADA SEMUA CALON PT3 2015






~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~


You Might Also Like

16 comments

  1. Semoga dapat jawab semua calon pt3...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. mmg tak sama dear, soalan pun lagi mencabar dgn ada KBAT

      Delete
    2. salam cikgu :) . nak tanya mcm mna nk buat cadangan dan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan ? nak kena buat karangan atau mcm mna ya ? terima kasih :)

      Delete
  3. macam mana cara untuk buat persembahan grafik itu ?

    ReplyDelete
  4. Boleh kah dapat kertas soalan geografi pt3 ?

    ReplyDelete
  5. Jangan silap arah calon PT3 geo buat kegiatan ekonomi, tapi soalan berkehendakkan pekerjaan penduduk.... AWAS. Dari Hj Sadli

    ReplyDelete
  6. soalan ni agak memeningkan saya..

    ReplyDelete
  7. salam cikgu :) . nak tanya mcm mna nk buat cadangan dan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan ? nak kena buat karangan atau mcm mna ya ? terima kasih :)

    ReplyDelete
  8. salam cikgu, mcm mana nak buat borang soal selidik pasal tajuk ni

    ReplyDelete
  9. salm cikgu.nak tanya mcm mna nk buat cadangan dan usaha-usaha untuk meningkatkan pendapatan ? rumah saya di johor bahru.

    ReplyDelete
  10. ni ada anak saudara ambik PT3 duk tengah buat keje Geo ni datang rumah ekin ada internet

    ReplyDelete
  11. Salam cikgu..saya ada beberapa soalan yang ingin saya ajukan
    1. Adakah wajib saya buat buat soal selidik...tahun lalu macam tak perlu?
    2.20 soalan selidik tersebut adakah ianya mewakili jumlah penduduk tersebut.
    3. bagaimana sekiranya kawasan tersebut agak luas.20 soalan tu macam pergi satu lorong saja dah habis. jadi bagaimana ianya boleh mewakili jenis pekerjaan bagi penduduk tersebut
    4. Bolehkah kita gunakan data statistik yang dilakukan dalam proses bancian sebagai contohnya...?
    5. Atau data dari kajian yang dilakukan oleh seseorang ?

    ReplyDelete

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda.