14 minggu dah

October 08, 2015

Kehamilan Minggu ke-14

Pejam celik pejam celik, kehamilan CN dah masuk minggu ke-14. Ini bermakna CN telah memasuki fasa trimester kedua. Alhamdulillah, mabuk-mabuk yang dasyat lagi-lagi mabuk sampai muntah tengok laptop telah berakhir. Masih lagi mabuk, tapi telah banyak berkurang. Jika sebelum ini CN langsung tak boleh bau tumisan masakan menyebabkan CN tidak boleh memasak, kini CN dengan bahagia boleh memasak masakan idaman hati. 

ibu hamil, trimestes kedua, 14 minggu hamil

Perut CN pula membesar dengan jayanya walaupun baru 14 minggu. Berat pulak sudah mencecah 56 kg ! Pergh ! Dasyat juga mengandung kali ini. Berat naik dengan cepat. Masa mengandungkan Irfan dulu, CN cuma naik 10kg je, kali ini tak tahu la berapa kg nak naik. Its ok, lepas bersalin wajib workout untuk kembalikan berat badan asal 48 kg ! Mampukah? Hehe...


~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~

You Might Also Like

12 comments

  1. Moga dipermudahkan urusan hingga bersalin..

    ReplyDelete
  2. Semoga dipermudahkan segalanya..take care :)

    ReplyDelete
  3. semoga dipermudahkan segalanya cn...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...in sha Allah boleh dapat berat badan macam sebelum ni..yang penting baby dan CN sihat dan selamat..

    ReplyDelete
  5. wahhh dah naik 8kg...pasni kena minum air gula..hehee sbb berat naik banyak - mommy irra

    ReplyDelete
  6. Take care CN. Semoga ibu dan anak sihat sentiasa..
    Happy nampak muka abg irfan

    ReplyDelete
  7. xpelahh asal CN
    asal bb dan CN sihat2 sudah

    ReplyDelete
  8. wahhh tik tok tik tok.. mesti best kan rasa pegnen

    ReplyDelete
  9. CN comel !!! lama tak jenguk sini baru tahu haaa CN pregnant..
    take care CN..

    ReplyDelete
  10. aih..macam sekejap je masa berlalu ni...seronoknya..bila la SA berpeluang rasa semua ni semula

    ReplyDelete

Sebarang bentuk komen adalah tanggungjawab anda. CN tidak akan bertanggungjawab ke atas komen yang tidak berhemah.

Terima kasih di atas komen-komen anda.